BIZNESPLAN SALONU FRYZJERSKIEGO

Biznesplan salonu fryzjerskiego jest przydatny przy ubieganiu się o:

  • przede wszystkim finansowanie zwrotne takie jak preferencyjne pożyczki na start lub rozwój działalności,
  • dodatkowo dotacje unijne albo jednorazowe środki z PUP.

Profesjonalny biznesplan działalności pozwala wskazać racjonalność także rentowność przedsięwzięcia. Dzisiaj opiszę Tobie plan biznesowy salonu fryzjerskiego.

BIZNESPLAN SALONU Fryzjerskiego: CV właściciela

Pisanie dokumentu zacznij od wskazania odpowiednich kwalifikacji, umiejętności oraz  wiedzy, które zdobyłaś podczas:

  • po pierwsze, nauki w szkole: m.in.: w technikum, czy szkole profilowanej,
  • dodatkowo, poprzez certyfikaty i kursy produktowe.

Wykaż nabyte:

  • umiejętności,
  • także wiedzę.

Wypisanie tych danych ma na celu przedstawienie Twojej osoby jako profesjonalistki w profesji fryzjerskiej.

Biznesplan salonu fryzjerskiego powinien przedstawić ścieżkę kariery zawodowej. Wymień lata oraz miejsca pracy, a także zakres obowiązków. Biznesplan salonu fryzjerskiego może też wskazać nieudokumentowane doświadczenie, m.in. dotyczące nieodpłatnego świadczenia usług na rzecz bliskich. Zbierz referencje od tych osób i dołącz portfolio w zdjęciach.

BIZNESPLAN gabinetu fryzjerskiego: wyposażenie

Oprócz aspektów merytorycznych przedstaw wkładu w postaci:

  • narzędzi, takich jak: nożyczki, maszynki, lokówki,
  • dodatkowo urządzeń specjalistycznych takich jak.: autoklawy,
  • co więcej, pojazdu (szczególnie w przypadku mobilnej fryzjerki),
  • a także, lokalu pod salon,
  • na końcu środków finansowych na wydatki.

Przedstawi to Twoje zaangażowanie w projekt i ewentualne formy zabezpieczenia (zastaw na ruchomościach albo hipoteka). Może dołączyć także do biznesplanu firmy promesy współpracy od klientów.

BIZNESPLAN DLA salonu fryzjerskiego: USŁUGI

Bez znaczenia, czy Twoja działalność będzie świadczyć kompleksowe, albo specjalistyczne usługi. Musisz je bardzo dokładnie przedstawić. Opisz elementy dystrybucji, warunki współpracy z klientami. Ważne, żeby  każda usługa miała podaną jednostkę rozliczeniową.

BIZNESPLAN firmy: opis rynku

Opis przedsięwzięcia nie może pomijać trendów rynkowych. Opisz dane pod kątem obecnego oraz przyszłego popytu na usługi fryzjerskie. Biznesplan dla salonu fryzjerskiego powinien odnieść się do:

  • po pierwsze, statystyk GUS na temat zamożności klientów i wielkości rynku lokalnego, na którym będziesz świadczyła usługi,
  • następnie, analiz branżowych (przeważnie są odpłatne, jednak wzmocnią wartość merytoryczną dokumentu),
  • także, badania okolicy pod kątem potencjalnych klientów.

Nie pomiń konkurencji. Przygotuj listę firm zagrażających Twojej działalności. Przedstaw ich mocne oraz słabe strony, m.in.:

  • po pierwsze, ceny usług,
  • następnie, czas oczekiwania na przyjęcie,
  • dodatkowo, kadra pracownicza,
  • na koniec rozpoznawalność.

BIZNESPLAN salonu fryzjerskiego: marketing i prognozy sprzedaży

Przygotuj realną strategię wejścia na rynek. Dla osób z branży to proste zadanie. Mają renomę wyrobioną przez lata pracy w salonach fryzjerskich. Dla początkujących osób konieczne będzie wskazanie:

  • przede wszystkim, opis form dotarcia do klientów,
  • dodatkowo, plan obecności w Internecie,
  • na koniec wyliczenia budżetu marketingowego.

PROFESJONALNY BIZNESPLAN salonu fryzjerskiego: prognozy finansowe

Biznesplan firmy pokazuje prognozowane wyniki. To rezultat opracowanej analizy rynkowej i zebranych deklaracji współpracy.  Upraszczając przedstawię tylko rachunek zysków i strat. Jego opracowanie nie wymaga znajomości wszystkich reguł księgowych. W większości przypadków to w zupełności wystarczy.

Rachunek wyników to przedstawienie przychodów oraz kosztów, obciążeń podatkowych, które wpływają na zysk lub stratę netto. Wskazujesz elementy, które kreują przychody oraz  koszty. Biznesplan salonu fryzjerskiego przedstawia:

  • po pierwsze, wynik operacyjny: różnicę między przyszłymi przychodami z usług fryzjerskich, a kosztami z nimi powiązanymi  (m.in. ZUS, paliwo, materiały fryzjerskie, ubezpieczenia),
  • dodatkowo wynik z pozostałej działalności operacyjnej, czyli tej. pośrednio związanej z główną m.in. dotacje, darowizny,
  • na koniec wynik finansowy – różnica między zyskami oraz  kosztami z kredytów, pożyczek, lokat, czy obligacji.

Prognozując wyniki pamiętaj o jednej zasadzie. Lepiej jest nie doszacować przychodów oraz przeszacować koszty niż odwrotnie. Wariant pesymistyczny rzadko się materializuje w 100%. Jeśli się na niego przygotujesz, to inny wynik będzie miła niespodzianką.

Mam nadzieję, że opracowany schemat wraz z wytycznymi pomoże Tobie samodzielnie napisać profesjonalny biznesplan salonu fryzjerskiego.

BIZNESPLANY DLA FIRM: PROŚBA

Jeżeli ten wpis był dla Ciebie wartościowy albo znasz kogoś, kto powinien go przeczytać, to będę wdzięczny, jeśli podzielisz się z nim tym materiałem. Możesz to zrobić zarówno poprzez słowne polecenie jak także polubienie i udostępnienie treści fan page lub mojego bloga.

ZDAJ SIĘ NA PROFESJONALISTĘ I ZLEC NAPISANIE BIZNESPLANU BIZ PLANNER

Jeśli boisz się, czy uda Ci się prawidłowo przygotować biznesplan firmy, to uspokajam – pomogę Ci.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój biznesplan i wniosek uzyskają maksymalną liczbę punktów dla Twojego pomysłu lub Twojej sytuacji zdaj się na mnie. Pomogłem wielu osobom i firmom napisać biznesplan.

www.bizplanner.pl

tel. 531-339-970

Kontakt