BIZNESPLAN SALONU FRYZJERSKIEGO
Biznesplan salonu fryzjerskiego jest przydatny przy ubieganiu się o:
- przede wszystkim finansowanie zwrotne takie jak preferencyjne pożyczki na start lub rozwój działalności,
- dodatkowo dotacje unijne albo jednorazowe środki z PUP.
Profesjonalny biznesplan działalności pozwala wskazać racjonalność także rentowność przedsięwzięcia. Dzisiaj opiszę Tobie plan biznesowy salonu fryzjerskiego.
BIZNESPLAN SALONU Fryzjerskiego: CV właściciela
Pisanie dokumentu zacznij od wskazania odpowiednich kwalifikacji, umiejętności oraz wiedzy, które zdobyłaś podczas:
- po pierwsze, nauki w szkole: m.in.: w technikum, czy szkole profilowanej,
- dodatkowo, poprzez certyfikaty i kursy produktowe.
Wykaż nabyte:
- umiejętności,
- także wiedzę.
Wypisanie tych danych ma na celu przedstawienie Twojej osoby jako profesjonalistki w profesji fryzjerskiej.
Biznesplan salonu fryzjerskiego powinien przedstawić ścieżkę kariery zawodowej. Wymień lata oraz miejsca pracy, a także zakres obowiązków. Biznesplan salonu fryzjerskiego może też wskazać nieudokumentowane doświadczenie, m.in. dotyczące nieodpłatnego świadczenia usług na rzecz bliskich. Zbierz referencje od tych osób i dołącz portfolio w zdjęciach.
BIZNESPLAN gabinetu fryzjerskiego: wyposażenie
Oprócz aspektów merytorycznych przedstaw wkładu w postaci:
- narzędzi, takich jak: nożyczki, maszynki, lokówki,
- dodatkowo urządzeń specjalistycznych takich jak.: autoklawy,
- co więcej, pojazdu (szczególnie w przypadku mobilnej fryzjerki),
- a także, lokalu pod salon,
- na końcu środków finansowych na wydatki.
Przedstawi to Twoje zaangażowanie w projekt i ewentualne formy zabezpieczenia (zastaw na ruchomościach albo hipoteka). Może dołączyć także do biznesplanu firmy promesy współpracy od klientów.
BIZNESPLAN DLA salonu fryzjerskiego: USŁUGI
Bez znaczenia, czy Twoja działalność będzie świadczyć kompleksowe, albo specjalistyczne usługi. Musisz je bardzo dokładnie przedstawić. Opisz elementy dystrybucji, warunki współpracy z klientami. Ważne, żeby każda usługa miała podaną jednostkę rozliczeniową.
BIZNESPLAN firmy: opis rynku
Opis przedsięwzięcia nie może pomijać trendów rynkowych. Opisz dane pod kątem obecnego oraz przyszłego popytu na usługi fryzjerskie. Biznesplan dla salonu fryzjerskiego powinien odnieść się do:
- po pierwsze, statystyk GUS na temat zamożności klientów i wielkości rynku lokalnego, na którym będziesz świadczyła usługi,
- następnie, analiz branżowych (przeważnie są odpłatne, jednak wzmocnią wartość merytoryczną dokumentu),
- także, badania okolicy pod kątem potencjalnych klientów.
Nie pomiń konkurencji. Przygotuj listę firm zagrażających Twojej działalności. Przedstaw ich mocne oraz słabe strony, m.in.:
- po pierwsze, ceny usług,
- następnie, czas oczekiwania na przyjęcie,
- dodatkowo, kadra pracownicza,
- na koniec rozpoznawalność.
BIZNESPLAN salonu fryzjerskiego: marketing i prognozy sprzedaży
Przygotuj realną strategię wejścia na rynek. Dla osób z branży to proste zadanie. Mają renomę wyrobioną przez lata pracy w salonach fryzjerskich. Dla początkujących osób konieczne będzie wskazanie:
- przede wszystkim, opis form dotarcia do klientów,
- dodatkowo, plan obecności w Internecie,
- na koniec wyliczenia budżetu marketingowego.
PROFESJONALNY BIZNESPLAN salonu fryzjerskiego: prognozy finansowe
Biznesplan firmy pokazuje prognozowane wyniki. To rezultat opracowanej analizy rynkowej i zebranych deklaracji współpracy. Upraszczając przedstawię tylko rachunek zysków i strat. Jego opracowanie nie wymaga znajomości wszystkich reguł księgowych. W większości przypadków to w zupełności wystarczy.
Rachunek wyników to przedstawienie przychodów oraz kosztów, obciążeń podatkowych, które wpływają na zysk lub stratę netto. Wskazujesz elementy, które kreują przychody oraz koszty. Biznesplan salonu fryzjerskiego przedstawia:
- po pierwsze, wynik operacyjny: różnicę między przyszłymi przychodami z usług fryzjerskich, a kosztami z nimi powiązanymi (m.in. ZUS, paliwo, materiały fryzjerskie, ubezpieczenia),
- dodatkowo wynik z pozostałej działalności operacyjnej, czyli tej. pośrednio związanej z główną m.in. dotacje, darowizny,
- na koniec wynik finansowy – różnica między zyskami oraz kosztami z kredytów, pożyczek, lokat, czy obligacji.
Prognozując wyniki pamiętaj o jednej zasadzie. Lepiej jest nie doszacować przychodów oraz przeszacować koszty niż odwrotnie. Wariant pesymistyczny rzadko się materializuje w 100{9fac9bf6d905ddb6fd188952c7c99a5c8505058fc401df17e11e98dce3a40748}. Jeśli się na niego przygotujesz, to inny wynik będzie miła niespodzianką.
Mam nadzieję, że opracowany schemat wraz z wytycznymi pomoże Tobie samodzielnie napisać profesjonalny biznesplan salonu fryzjerskiego.
BIZNESPLANY DLA FIRM: PROŚBA
Jeżeli ten wpis był dla Ciebie wartościowy albo znasz kogoś, kto powinien go przeczytać, to będę wdzięczny, jeśli podzielisz się z nim tym materiałem. Możesz to zrobić zarówno poprzez słowne polecenie jak także polubienie i udostępnienie treści fan page lub mojego bloga.
ZDAJ SIĘ NA PROFESJONALISTĘ I ZLEC NAPISANIE BIZNESPLANU BIZ PLANNER
Jeśli boisz się, czy uda Ci się prawidłowo przygotować biznesplan firmy, to uspokajam – pomogę Ci.
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój biznesplan i wniosek uzyskają maksymalną liczbę punktów dla Twojego pomysłu lub Twojej sytuacji zdaj się na mnie. Pomogłem wielu osobom i firmom napisać biznesplan.
tel. 531-339-970