Kontakt z klientem w kwarantannie

Wielu z was tak samo jak ja doskonale zdaje sobie sprawę co oznacza prowadzenie własnej działalności. Własna firma stanowi nie tylko element zarobkowy, ale także owoc długiej i żmudnej pracy nad marką i rozpoznawalnością. Szczególnie dla branży usługowej ważne jest pozostawanie z odbiorcami w łączności. Obecnie kontakt z klientem w kwarantannie jest kluczowy, ponieważ buduje także podwaliny na etap po COVID19.

Koronawirus nam pokazał

COVID-19 przeorganizował praktycznie cały rynek, a na pewno ten lokalny. Większość działalności zmaga się z problemami jakie spotkały nas w „nowym” świecie”. Chodzi tutaj o takie czynniki:

  • po pierwsze zamknięcie punktów stacjonarnych,
  • dalej, przeorganizowanie popytu ze strony klientów na potrzeby pierwszego stopnia,
  • także problemy z terminowością dostaw.

Epidemia COVID19 dotyka społeczeństwo w równym stopniu co biznes.

Kontakt z klientem w kwarantannie: jak to zrobić

Możliwości na podtrzymywanie relacji z klientem podczas kwarantanny jest wiele. Przedstawię Ci te, które zarówna ja jak i moi klienci wdrożyliśmy z sukcesem.

Krok pierwszy

Przede wszystkim staraj się być na bieżąco z trendami rynkowymi. Podążaj za klientem i jego potrzebami. Jest wiele narzędzi, które pozwalają odkryć wpływ zmian popytu i potrzeb na funkcjonowanie działalność. Bez względu będzie tutaj charakter Twojej działalności (lokalny, regionalny). Tutaj można znaleźć takie narzędzia jak Brand24, Google analytics itp.

COVID19 następnie…

Jeżeli już wiesz czego szukają Twoi klienci to wypracuj odpowiednie mechanizmy i ofertę, by dostarczyć im te dobra/usługi. Dobrym sposobem jest regularne publikowanie treści poprzez media społecznościowe, czy płatne formy reklamy itp. Staraj się komunikować klientom, że pomimo COVID19 dalej jesteś w stanie spełniać ich potrzeby.

Krok trzeci

Nikt nie zagwarantuje, że raz odkryty trend w zachowaniu klientów będzie dobrze się sprawdzał przez cały okres kwarantanny. Aktualizuj zachowanie i motywy zakupowe Twoich klientów. Wraz z kolejnymi dniami kwarantanny zachowania te będą prawdopodobnie się normalizować. Dlatego tak ważne jest byś wprowadzał zmiany regularnie. Im szybsza reakcja tym sukces jest pewniejszy. Pamiętaj, że zawsze możesz wstrzymać część kampanii albo generować nowe.

Zostań w domu, bądź z klientem

Utrzymywanie kontaktu z klientami i pracownikami jest kluczem do zachowania poczucia normalności. Model online działalności nie jest tylko ostateczność. Obecna sytuacja pokazała jak wiele spraw jesteśmy w stanie załatwić z domu. Wykorzystaj to zjawisko i zacznij myśleć o modelu firm, który może zawitać na stale w biznesowej codzienności.  Skorzystaj z cyfrowych narzędzi, które ułatwią Ci podtrzymywanie kontaktu z klientami i pracownikami. Może okaże się, że utrzymywanie drogiego biura jest tylko marnotrawieniem kapitału, który możesz przeznaczyć na marketing lub pensje. Przeanalizuj pracę swoich pracowników, sprawdź ich efektywność. Abstrahując od tego, zauważ jak wielu klientów wspiera lokalne działalności. Świadomość społeczeństwa na temat biznesu jest z roku na rok coraz większa. Natomiast, żeby zaczęli Cię wspierać potrzebują bodźca do nawiązania relacji.

Koronawirus to nie tylko zagrożenie

Słowem podsumowania, potraktuj obecną sytuację jako konieczne szkolenie z przedsiębiorczości i zaradności. Zacznij dostrzegać także pozytywne strony kwarantanny. Istnieje także wiele programów, które pomogą Ci zminimalizować skutki COVID19

ZDAJ SIĘ NA PROFESJONALISTĘ I OTRZYMAJ pomoc tarczy antykryzysowej

Jeśli boisz się, czy uda Ci się prawidłowo uzupełnić wniosek o świadczenie antykryzysowe, to uspokajam – pomogę Ci.

Chcesz mieć pewność, że Twój wniosek uzyska pomoc zdaj się na mnie.

www.bizplanner.pl

tel. 531-339-970

Kontakt