Jak uratować firmę przed kryzysem

Obecna koniunktura spowalnia i to w drastyczny sposób. Drobni przedsiębiorcy powoli zamykają lub zawieszają działalności.  Czy jest to zasadne? Czy zbyt łatwo poddali się ogólnemu trendowi? Prawda zawsze tkwi gdzieś po środku. Oczywiście zgadzam się ze stanowiskiem, że niektóre działalności mają gorzej, inne trochę lżej. Czy jest sposób na obecną sytuację? Jak uratować firmę przed kryzysem? Pomyślmy i podyskutujmy. Ten post jest próbą wskazania ścieżki, która pozwoli zminimalizować efekty niekorzystnej koniunktury rynkowej.

Jak uratować firmę przed kryzysem: dlaczego nie zarabiasz pieniędzy?

Panuje powszechne przekonanie, że klienci zacieśniają pasa, drastycznie spada popyt na dobra i usługi. Czy jednak jest tak naprawdę? Nie sądzę. Spora część klientów wciąż posiada środki, które sukcesywnie wydaje na przedmioty nie koniecznie pierwszej potrzeby, szczególnie te promocyjne.

Powiedz mi, czy sam nie pomyślałeś o zakupie nowego smartphone lub ubrań w okazyjnej cenie wywołanej koronawirusa? No właśnie. Proponuje przeanalizować ruch i obroty znanego polskiego portalu sprzedażowego. Sprawdź okres rok do roku i odpowiedz sobie na to pytanie.

Mojego biznesu nie da się prowadzić przez Internet?

Często w rozmowach na forach czytam argument „ jestem fryzjerką i nie mogą prowadzić firmy zdalnie”.

Na pierwszy rzut, można się z tym zgodzić, ale czy nie jest to wymówką?

Większość z jednoosobowych działalności posiada PKD poboczne, m.in. handel. Jeśli nie ma możesz dopisać poprzez zgłoszenie CEIDG online. Kosmetyczki, czy fryzjerzy często oferują swoim klientom taki asortyment w postaci kosmetyków. Prawda?

Dlaczego nie proponujesz tego asortymentu poprzez:

  • po pierwsze, aukcje internetowe,
  • następnie, portale ogłoszeniowe,
  • dalej, media społecznościowej.

Zapytasz pewnie jak? Pomyśl, poszukaj artykułów o promowaniu i sprzedaży. Masz teraz dużo czasu, żeby nauczyć się promować i sprzedawać online.

Podobnie jest w wielu innych profesjach.

Jak uratować firmę przed kryzysem: brakuje klientów

Część z zniechęconych osób uważa, że nie sprzeda swoich usług, czy produktów klientom. Dlaczego tak uważają, naprawdę nie wiem. Powinieneś się zastanowić jak spędza swój czas większość osób teraz? Wśród tych urozmaiconych czynności jest:

  • pierwsze, oglądanie telewizji,
  • następnie, granie w gry,
  • także, surfowanie po Internecie.

Ten ostatni z ww. sposób jest kluczowy, by uratować Twój biznes przed kryzysem. Twoi potencjalni klienci mają więcej czasu na:

  • przede wszystkim szukanie produktów po okazyjnych cenach,
  • dalej, czytanie ofert handlowych,
  • także zastanawianie się na przeprowadzaniem drobnych usprawnień w swoich domach, na które nie mieli wcześniej czasu lub sił.

Dalej uważasz, że klienci nie trafią na Twoją ofertę? Musisz ją tylko lub aż interesująco przedstawić.

Biz Planner: zmień swój model

Niektóre działalności muszą przejść metamorfozę modelu biznesowego. Czasami wiązać się to będzie z redukcją etatów, czasami minimalizowaniem innych kosztów stałych jak m.in.: wynajem biura. Nie czekaj, tylko działaj.

Niektóre osoby twierdzą, że obecnie nie ma klimatu na prowadzenie działalności gospodarczej, szczególnie tej nowej. Tutaj przyznam im rację. Jeśli chcesz tylko spróbować nie bierz się za to. Wyrządzisz tylko sobie krzywdę. Dodatkowo, pewnie jeszcze swoim bliskim.

Natomiast jeśli masz dobrze wyliczone ryzyka (zapraszam do zrobienia analizy SWOT, o której pisałem wcześniej tutaj), rozrysowany plan działania i rozwoju, to co tak naprawdę może Cię powstrzymać?

Tylko opinie osób, które boją się tego. Wiele osób nie chce, żebyś coś robił tylko dlatego, żeby nie wyprowadzić ich z błędu, że jest to nieosiągalne.

Dla osób odważnych i dobrze liczących (w szczególności na siebie) są odpowiednie instrumenty, które pozwolą zrealizować ten cel. Mowa tutaj m.in. o:

Kryzys nie przeminie szybko. Asekuracyjna poza w stosunku do życia może być tylko gwoździem do trumny. Nie rozwijasz się znaczy tyle samo co cofasz się. Konkurencja nie śpi, opracowuje modele, które pomagają im dostosować się do obecnej sytuacji.

Uratuj swój biznes przed kryzysem

Jak widzisz, jest wiele możliwości na osiąganie przychodu mimo przeciwności. Nie każdy to zrozumie, jestem tego świadomy. Od Ciebie jednak zależy, czy wolisz zamartwiać się, czy współtworzyć rzeczywistość. Ucz się nowych umiejętności, masz setki materiałów za darmo. Nie będzie łatwo, ale dzięki temu dobrze spożytkujesz swój wolny czas.

www.bizplanner.pl

tel. 531-339-970

Kontakt